Początki w biznesie są zawsze trudne. Prowadząc sklep trudno osiągać zadowalające efekty ze sprzedaży bez utworzenia tożsamości marki i szerokiej bazy klientów w oparciu przede wszystkim o ich zadowolenie. Celem wypromowania swojego sklepu podejmuje się rozmaite działania marketingowe. Nie da się ukryć, że banery reklamowe i marketing szeptany mają swoją funkcjonalność w rzeczywistości, jednak zdecydowanie najbardziej “ruchliwą” sferą marketingową jest internet, gdzie codziennie przewijają się tysiące potencjalnych klientów.
W tym miejscu warto zatroszczyć się o prawidłowe pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarkach internetowych, co przyciągnie potencjalnego klienta.
Ruch organiczny na stronie internetowej
pozycjonowanie sklepów (jak prowadzić) to działanie mające na celu zwiększyć widoczność konkretnej strony branżowej w wynikach wyszukiwarek internetowych. Sprawia to, że potencjalnie zainteresowany klient szukający czegoś w internecie prędzej trafi do naszego sklepu. Jest to nic innego jak generowanie ruchu organicznego na stronie internetowej, który jest absolutnie niezbędny celem osiągania faktycznych efektów w sprzedaży. Odpowiednie pozycjonowanie jest absolutnie niezbędne celem przyciągania klientów i aktywnego generowania ich bazy, co ma również wymierny wpływ na budowanie tożsamości marki w świadomości poszczególnych klientów.
Tożsamość marki to kolejny aspekt, na który wpływa pozycjonowanie w sieci. Wybicie się ponad konkurencyjne witryny w wynikach wyszukiwarek to absolutna podstawa działań z zakresu SEO. Badania wykazują, że znaczna większość użytkowników decyduje się na wybór pozycji z pierwszych trzech – czterech, traktując poniższe z nieco większym dystansem. Osiąganie pozycji na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to absolutny klucz, aby odnaleźć się na tle konkurencji. Wyświetlenie w pierwszej trójce wyników wyszukiwania to absolutne wyróżnienie się na jej tle, co gwarantuje ruch organiczny na stronie sklepu, który w przyszłości przekłada się na marketing szeptany i generuje spiralę zainteresowania usługami sklepu internetowego.