Marketing sieciowy to bez wątpienia nieodłączny element prowadzenia działalności biznesowej posiadając własną witrynę internetową. Aby osiągać pożądane efekty niezbędne jest prawidłowe pozycjonowanie, wymagające przeprowadzenia audytu SEO i ciągłej optymalizacji strony internetowej celem osiągania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarek.
Pozycjonując sklep internetowy warto skupić się na wszystkich aspektach, które wymiernie wpływają na korzyści płynące z działań pozycjonerskich.
Wyróżnić się na tle reszty w branży
Każda szanująca się branża cechuje się konkurencyjnością poszczególnych firm. W tym miejscu, działania w zakresie marketingu sieciowego i pozycjonowanie sklepów nabiera zupełnie innego znaczenia niż pozyskanie potencjalnego klienta.
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to bez wątpienia wyróżnienie się na tle konkurencji z branży i jest niczym klasyfikacja generalna w skokach narciarskich. Znalezienie się na “podium” w wyszukiwarkach to absolutny klucz do zaistnienia w branżowej rywalizacji. Chociaż za zajęcie miejsc od 1 do 3 nikt nie daje medali, to z pewnością absolutna większość użytkowników wykorzystujących wyszukiwarki skoncentruje swoją uwagę na “medalistach”. Właśnie dlatego pozycjonowanie sklepów jest tak ważne i należy przeprowadzać je kompleksowo – ciągle monitorując i poddając stosownym zmianom.
Drugim głównym aspektem pozycjonowania witryn internetowych jest z pewnością generowanie ruchu organicznego. Mowa tutaj oczywiście o osobach fizycznych odwiedzających konkretną stronę internetową, co przyczynia się do generowania wyświetleń poszczególnych elementów strony i przekłada się na umocnienie pozycji strony w wynikach wyszukiwań. O ile ruch nieorganiczny również wykazuje jakąś wartość w pozycjonowaniu, tak ruch organiczny jest głównym celem działań w zakresie SEO. Przekłada się on bowiem na ilość kupujących, a tym samym na rozpoznanie marki w przyszłości przez osoby fizyczne. Pozycjonowanie jest więc niczym wędka zarzucona na głębiny, wyławiając potencjalnych klientów z odmętów nieznanych dotąd wód.